Andmeturveː tehnoloogia, koolitus ja reeglid

    

Andmeturveː tehnoloogia, koolitus ja reeglid


1. Pettuse analüüs

  • Äri elektroonilise kirja kompromiteerimine - juhul kui töötaja, kelle võimuses on makseid teostada, teostab makse võltsarvele või sooritab makse, mis ei ole autoriseeritud.
  • Kliendiks või varustajaks kehastumine - petis palub, et tulevased maksed teostataks tema poolt kontrollitud pangakontole.
  • Pangaks kehastumine - läbi elektroonilise kirja, SMS-i, telefonikõne või võltsveebilehe meelitatakse ohver avaldamaks oma isiklikke, finantsiaalseid või turvalisusandmeid.
  • Romantiline ärakasutamine - manipuleeritakse ohvrit läbi selle, et tekitatakse pettekujutelm, et petisel on romantilised tunded ohvri suhtes selleks, et omakasu saavutada.
  • Sotsiaalmeedia kaudu isikuandmete varastamine - enamasti läbi mõne klikatava lingi selleks, et saada kätte krediitkaardiga seonduv informatsioon.
  • Investeerimishuvi ärakasutamine - näiliselt hea investeerimisvõimaluse pakkumine petise poolt selleks, et saada ohvrilt rahalisi resursse.

2. "Mitnicki valemi" abil mitigeerimine

  1. Värskendada tehnilise turvalisuse meetodeid, millele järgnevalt implementeerida kindel asutusesisene protokoll maksete poolest ja seejärel koolitada töötajaid, seejuures teadvustades neid ohtudest, et mõistetaks protokolli järgimise vajadust.
  2. Tehnoloogiliselt ei saa midagi teha, kuid reeglina saaks implementeerida täpse protseduuri selleks, et veenduda maksetaotluste õigsuses ning koolitada enda töötajaid, et nad mõistaksid protseduuri järgimise olulisust.
  3. See on üks seda sorti pettustest, kus tehnoloogia, koolitus ja reeglid käivad käsi-käes. Hea tava oleks kasutada veebilehitsejat, mis blokeerib hüpikaknad. Lisaks tuleks mõelda süsteemselt ja veenduda olemasoleva info põhjal, kas tegu on tõepoolest selle asutusega, kes väidetakse, et ollakse.
  4. Tehnoloogia poolest olla teadlik võimalustest otsida kellegi pilti veebist, et näha, kas on veel mujal kasutatud. Lisaks enne informatsiooni jagamist kellegagi küsida eneselt, kas tal on seda teadmist vaja ja juhul kui on, siis mida veel oleks sellega võimalik peale hakata.
  5. Minna otse vajaminevatele veebilehtedele selle asemel, et usaldada mõnda linki, mis väidetavalt sind sinna viib. Vajaduse korral veenduda selles, et tõepoolest on tegu sama aadressiga juhul, kui oli siiski tarvis seda linki kasutada. Veenduda selles, et sotsiaalmeediaplatvormidel on sisu privaatsuse haldamist õigesti kasutatud.
  6. Makseid sooritada vaid turvalistes võrkudes ja turvaliste seadmete peal. Seejuures enne investeeringute sooritamist otsida neutraalset finantsnõuannet mõne professionaali käest.
Viited: 

Comments

Popular posts from this blog

Autoriõiguste reformi ettepaneku lühianalüüs

Põnevad IT-lahendused

Positiivne ja negatiivne näide kasutatavusest veebis