Põnevad IT-lahendused

3 põnevat IT lahendust

1. Colossus

Colossus oli esimene suurejooneline elektrooniline arvuti, see läks käibele aastal 1944 Bletchley Parkis. See loodi selleks, et II maailmasõja ajal Natsi-Saksamaa poolt kasutuses olnud Tunny masina poolt krüpteeritud sõnumeid lahti muukida. Tegu oli masinaga, mis hõlmas 1500 elektronlambi kasutamist arvutuste tegemisel, sellest ka tema nimetus "Colossus", selline elektronlampide kogum oli väga ebaharilik. See oli võimeline töötlema 5000 tähemärki sekundis. Normandia dessant oleks tõenäoliselt jäänud olemata, kui too masin poleks oma kasulikkuse poolest selle toimumiseks eelduse andnud.

Colossus mk1, 1943

2. Ethereum

Satoshi Nakamoto arendas välja Bitcoini aastal 2009 ja seda täheldatakse kui radikaalset arengut raha- ja valuutavaldkonnas, olles esimene näide digitaalsest varast, millel samaaegselt ei ole ei tagatist ega intrinsilist väärtust ning tsentraliseeritud kontrolli. Sellest hoolimata on üks aspekt vaieldavalt olulisem, nimelt on üks osa Bitcoini eksperimendist tema taga peituv plokiahelatehnoloogia hajuskonsensuse tööriistana ja vaikselt hakatakse sellele rohkem tähelepanu pöörama. Sagedasti viidatakse plokiahela alternatiivkasutusvõimaluste puhul plokiahela peal olevatele digitaalsetele varadele, milleks võivad olla erivaluutad, finantsiaalsed instrumendid, füüsilise eseme omamise tõestus ja ka varad, mida ei ole võimalik väiksemateks tükkideks teha(non-fungible assets) nagu näiteks domeeninimed. Lisaks oleks võimalik plokiahela peal ka jooksutada keerukamaid programme nagu näiteks nutikad lepingud, mille abil oleks võimalik digitaalset vara otseselt kontrollida kooditükikese abil kasutades sobivaid reegleid või lausa plokiahela-põhiseid detsentraliseeritud autonoomseid organisatsioone. Ethereumi eesmärgiks on pakkuda plokiahel, millel on sisseehitatud Turingi täielik programmeerimiskeel, mida saaks kasutada lepingute loomiseks, mida saaks kasutada erinevate süsteemide loomiseks läbi koodi kirjutamise.

Ethereumi logo, 2020

3. Counter Strike: Global Offensive

Tegu on tiimimänguga, kus vaade on läbi tegelase silmade. Ta eesmärgiks on edasi arendada temale eelnevate Counter Strike mängude mängitavust läbi värskendatud mängumootori kasutamise, mis võimaldaks paremaid graafilisi lahendusi ja uut huvi mängitavate asukohtade(kaartide) loomiseks kommuuni poolt. Ametlikult on toetatud seitse erinevat mängutüüpi, mis erinevad üksteisest kasutatavate reeglite ja eesmärkide poolest. Kõige klassikalisem neist on competitive, kus asuvad vastamisi kaks tiimi, milles on viis mängijat. Eesmärgiks on kummalgi osapoolel on eesmärgiks olla esimene, kellel õnnestub võita 16 raundi. Selle reeglistiku kohaselt on võimalik kahte sorti kaarte luua, ühtedes on eesmärgiks terroristidel panna pomm selleks ette-nähtud alale, mis teatud aja möödudes plahvatab ja samas terrorivastastel on eesmärgiks neid alasid kaitsta terroristide eest. Teist sorti kaartides on terroristidel eesmärgiks kaitsta pantvange terrorivastaste eest. Terrorivastased see-eest peaksid aitama pantvangil jõuda turvalisse kohta enda baasis.

Viited: 

https://www.britannica.com/technology/Colossus-computer - 2017

https://ethereum.org/en/whitepaper/ - 2021

https://blog.counter-strike.net/index.php/about/ - 2021


Comments

Popular posts from this blog

Autoriõiguste reformi ettepaneku lühianalüüs

Positiivne ja negatiivne näide kasutatavusest veebis