Professionaalne kommunikatsioon

Professionaalne kommunikatsioon


1. Professionaalse kommunikatsiooni tähtsus töökeskkonnas

Suhtlemine on ühenduslüli, mis võimaldab maailmal toimida. Olenemata sellest, et kas tegu on ärikoosolekuga, intervjueerimisega või potentsiaalsete klientidega suhtlemine, on võimekus teave edastada selgelt ja ajaliselt efektiivselt oluliseks võtmeks. See tähendab seda, et selle võimekuse puudumise tõttu võidakse ideedest valesti aru saada, unistuste töökoht saamata jääda ja muud potentsiaalsed võimalused jääda realiseerimata. On kindlad kommunikatsioonioskused, mida töötajad peavad valdama selleks, et karjäär oleks edukas. Töökeskkonnas on suhtlus mitte ainult vajalik selleks, et praegu olemasolevad kliendid oleksid rahul vaid ka selleks, et koostöö kolleegidega sujuks ladusalt. Efektiivne suhtleja on keegi, kes on asjakohane, arvestav ja tõepoolest oskab kuulata suhtluskaaslast. Selle juures on oluline küsida aktiivselt tabavaid küsimusi ja üleüldise suhtluse poolest tuleks olla selge ja enesekindel. 

2. Mida tasuks silmas pidada?

1. Vali õige kanal õige sõnumi jaoks

Veendu selles, et kuulajaskonna jaoks on valitud õige suhtluskanal. Näiteks mõnes situatsioonis on aktsepteeritav saata lihtne tekstsõnum või elektrooniline kiri, kuid teises situatsioonis oleks pigem tarvis näost-näkku suhelda või helistada.

Selleks, et edukalt midagi ette kanda või pidada maha avalik kõne oleks tarvis püüda koheselt kuulajaskonna huvi. Hea tava on küll kasutada eelnevalt kirjapandud märkmeid, kuid oluline oleks ka tarvis sagedasti silmside oma kuulajaskonnaga luua. Silmas tuleks ka pidada kõnelemistempot. Ettekanne või kõne tuleks võimalusel lõpetada tugevas või positiivses kohas.

Digitaalne suhtlus hõlmab igasugust veebikommunikatsiooni organisatsioonis. Selle valdamine on üha enam oluline töökeskkonnas tänu sotsiaalmeedia ja digitaalsete seadmete arengule. Selleks, et olla osav digitaalses suhtluses oleks tarvis omandada positiivne hoiak elukestva õppe suhtes, et püsida areneva tehnoloogiarägastikuga "sina" peal.

2. Hea kommunikatsioon tähendab suurt karjääripotentsiaali

On lihtne eeldada, et kõik suudavad ja oskavad kommunikeerida, kuid paraku on see vägagi järsk ja sageli ennatlik eeldus. Tööandjad ja juhid eelistavad töötajate otsinguil kandidaate, kes oskavad hästi suhelda. Sellised inimesed suudavad tehtava töö teostada kiiremini ja efektiivsemalt.

3. Aita ka teistel mõista arusaamatuste vältimiseks

Ilma suhtluskompetentsita on suur tõenäosus, et inimesed võivad edastatavast sõnumist valesti aru saada. Selle tagajärjeks võivad olla soovimatud vead, segadus ja muud otsesed kahjud. Sellest tulenevalt on hea suhtlusoskus vajalik, et minimeerida arusaamatuste teket, mis ilmselgelt võimaldab tehtavat tööd läbi viia efektiivsemalt ja sujuvamalt.

4. Meeskonnahinge loomine

Oma ideede väljendamine on ilmselgelt vajalik, kuid sama tähtis on teiste ideede ja nende presenteerimise kuulamine. Kui töökeskkonnas on meeldiv olla ja suhelda, hoitakse kolleegidega üksteist.

5. Ole inspireeriv

Meisterlikud presentatsioonioskused võimaldavad oma kuulajaskonda hõlmata sõnumi edastamise protsessi ja oma ideedega neid inspireerida. Head suhtlejad on sellest tulenevalt ka potentsiaalsed juhid, sest neid nähakse inspiratsiooni- ja motivatsiooniallikana. Selleks, et olla hea suhtleja on tarvis näha sihikindlat vaeva ja oma oskusi arendada. See võimaldab olla tugevam ja enesekindlam töökeskkonnas, mis omakorda aitab positiivselt kaasa karjääri arengule.

Comments

Popular posts from this blog

Autoriõiguste reformi ettepaneku lühianalüüs

Põnevad IT-lahendused

Positiivne ja negatiivne näide kasutatavusest veebis