Uue meedia mõju tavameediale

 Uue meedia mõju tavameediale


1. Negatiivseim mõjutegur

Uus meedia on arenenud maailmas üha prominentsemal kohal. Mis siis on täpselt termini "uus meedia" taga olev tähendus? Uus meedia on sisu, mis on kergesti kättesaadav erinevate digitaalmeedia vormidena. Meedia läbi tulu lõikamine käib enamasti läbi reklaaminduse. Reklaamindusega seonduvad näiteks bännerreklaamid, voogedastusena raadio ja televisioon ning ka sotsiaalmeediaturundus. Neist kõik on meetodid, mida firmad saavad kasutada selleks, et saavutada kontakt potentsiaalsete tarbijatega kuid ka teiste firmadega. Uue meedia abil on võimalik firmadel reklaame spetsiifilisemalt sobivatele sihtgruppidele edastada, seejuures on sihtgruppe võimalik valida näiteks vanuse, soo ja ka suhtestaatuse põhjal. Lisaks on võimalik saada informatsiooni selle kohta, et kuidas jõuti kas veebilehele või reklaamini. Nende põhjuste tõttu on uus meedia igasuguse reklaamikampaania puhul väga oluliseks väljundiks. Lisaks sellele on vana meedia enamasti kallim ja fookus laiem. Seda võib justkui nimetada positiivseks küljeks, sest sedasi jõuab reklaam suurema hulga inimesteni, kuid paraku üks asi on inimeseni jõudmine ja teine asi talletumine. Inimeses talletub pigem uue meedia vahendusel edastatud reklaam, sest infoühiskonna kodanikud on õppinud selgeks selle, et kuidas traditsioonilise meedia kaudu edastatud reklaame ignoreerida. Tunduvalt keerulisem on mitte tähele panna näiteks sisuloojate poolt loodud sisuturunduslikku materjali. Sedasi leiba teenivad inimesed on enda jälgijaskonnale enamasti tekitanud tunde justkui nendevaheline suhe oleks usaldusväärne ja sellest tulenevalt nende poolt kajastatav lobitöö on kvaliteetne ja suunab tulevasi seda valdkonda puudutavaid oste. Järelikult sööb uus meedia reklaaminduse valdkonnas traditsioonilise meedia käest järjest suuremaid osasid küljest.

Twitteri, ühe sotsiaalmeediaplatvormi logo.
Twitteri, ühe sotsiaalmeedia platvormi logo.

2. Positiivseim mõjutegur

Uus meedia ei ole võimeline asendamaks n.ö. vana meediat ajakirjandusvaldkonnas, sest ajakirjandusvaldkond on hästi omaks võtnud uue tehnoloogia kasutamise. Selle tagajärgeks on see, et ajakirjandus tundub tarbija jaoks rohkem käega katsutavaks. Ajakirjanike poolt kasutatakse rohkem enese arvamuste väljendamist jms. selleks, et seda muljet jätta. See ühtlasi tõstab edastatava teabe rahvale kohalejõudmise kvaliteeti. Lisaks sellele on võimalik sotsiaalmeedia abil ajakirjanikel tunduvalt personaliseeritumalt läheneda potentsiaalsele lugejaskonnale, valides selleks endale sobiva vormi ja platvormi. Tänu tehnoloogia arengule on muutunud ajakirjanikel kvaliteetse informatsiooni kättesaadavus lihtsamaks. Seda on kõike võimalik teha kas kontorist või kodukontorist. Keerulisemate sündmuste kajastamisel ei ole tarvis tervet kaadrit saata reportaažitavale asukohale, piisab vaid mõnest usinast.

Kaks ajakirjanduslikku materjali sisaldavat ümbrist vastamisi
Kaks ajakirjanduslikku materjali sisaldavat ümbrist vastamisi.

Viited: 

https://www.absolutestudios.com/2014/12/23/traditional-media-balancing-effect/ - 2014

https://www.webfx.com/internet-marketing/traditional-media-vs-new-media.html - 2021

https://www.youtube.com/watch?v=-7esKJDZqzQ - 2014

https://medium.com/@angelomosco/social-media-positive-negative-effects-on-journalism-d99bda197787 - 2019

https://cie.acm.org/articles/new-media-redefining-journalism/ - 2019

Comments

Popular posts from this blog

Autoriõiguste reformi ettepaneku lühianalüüs

Põnevad IT-lahendused

Positiivne ja negatiivne näide kasutatavusest veebis