Eesti infoühiskonna arengukava realiseerumine

               Eesti infoühiskonna arengukava realiseerumine


1. Enam realiseerunud visioonipunkt

E-Eesti tuntuse tõus maailmas on üks enam realiseerunud visioonipunktidest antud 2020. aasta arengukava punktide seas. See tuleneb ilmselt mingil määral sellest, et tänapäeval on väga mõjusaks välismeediaplatvormiks sotsiaalmeedia. Sotsiaalmeedia abil on võimalik väliskuulajaskonda hõlmata võimalikult minimaalse investeeringuga. Tänu sellele on lihtsustunud Eesti kui e-riigi näite välja toomine maailmaturul ja läbi selle rahvusvahelise kuulajaskonna teadvustamine sellest, et milliseid e-teenuseid ja kui suure eduga on võimalik juurutada praktilise näite näol.


2. Vähem realiseerunud visioonipunkt

IKT kasutamine kaasamise ja osaluse edendamiseks on minu isiklikul hinnangul ebaõnnestunud, sest isiklikult kasutades uusi avalike teenuste veebilehti on jäänud mulje, et funktsionaalsus on uues lahenduses jäetud tahaplaanile kuna varasem süsteem, kus enamus avalikke teenuseid oli kokku pandud "Eesti.ee" keskkonda oli funktsionaalsuse poolest paindlikum. See aga ei ole kooskõlas selle punkti tegevusega 1. a. Igasuguse veebiteenuse osutamise korral on kõige olulisemaks osaks kasutajasõbralikkus, sest see annab aluse selleks, et teenuse tarbimiseks oleks võimeline võimalikult suur osa elanikkonnast. See aga omakorda aitab teisi teenuse komponente arendada vastavalt üldsuse vajadustele.


Viited: 

https://www.mkm.ee/sites/default/files/elfinder/article_files/eesti_infouhiskonna_arengukava.pdf - 2013

Comments

Popular posts from this blog

Autoriõiguste reformi ettepaneku lühianalüüs

Põnevad IT-lahendused

Positiivne ja negatiivne näide kasutatavusest veebis